Delia Cosmetics inwestuje w markę MASVERI, wzmacniając swoją pozycję na rynku kosmetyków męskich
Informacje o firmie Delia Cosmetics
Delia Cosmetics to polska firma kosmetyczna z ponad 25-letnim doświadczeniem, specjalizująca się w produkcji kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy i ciała, makijażowych oraz produktów do koloryzacji i pielęgnacji włosów. Producent wyróżnia się innowacyjnymi formułami, które łączą nowoczesne technologie z naturalnymi składnikami, co przekłada się na zaufanie milionów klientów. Produkty firmy pod markami Delia, Cameleo oraz Humanist obecne są w ponad 60 krajach, oferując szeroki asortyment zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. W 2024 roku firma osiągnęła ponad 30% wzrost obrotów, zwiększając produkcję do ok. 50 mln. szt. kosmetyków rocznie.Delia Cosmetics jest również znaczącym wytwórcą kontraktowym dla wielu renomowanych polskich i zagranicznych klientów. Firma stawia na zrównoważony rozwój, dbałość o środowisko, ekologiczne opakowania i nowoczesne procesy produkcyjne. Dzięki nieustannym inwestycjom w badania i rozwój, firma dynamicznie rozszerza swoje portfolio, odpowiadając na potrzeby konsumentów na całym świecie.
Informacje o marce MASVERI
MASVERI to dynamicznie rozwijająca się polska marka kosmetyków dedykowanych mężczyznom, założona w 2016 roku przez dwóch pasjonatów z doświadczeniem w branży kosmetycznej. Ich misją było stworzenie wysokiej jakości produktów, łączących nowoczesne rozwiązania z naturalnymi składnikami, odpowiadających na specyficzne potrzeby męskiej skóry. Marka zdobyła uznanie na rynku dzięki innowacyjnej ofercie inspirowanej salonami barberskimi i rynkiem profesjonalnym, obejmującej produkty do pielęgnacji twarzy i ciała oraz stylizacyjne do brody i włosów. Produkty marki są szeroko dostępne w największej sieci drogerii w Polsce – Rossmann - co pozwala na ich łatwy dostęp dla szerokiego grona konsumentów.Cele transakcji
Delia Cosmetics zdecydowała się na inwestycję w markę MASVERI jako część swojej długoterminowej strategii rozwoju i dywersyfikacji oferty produktowej. Marka MASVERI, która zdobyła silną pozycję na rynku kosmetyków męskich w Polsce, idealnie wpisuje się w plany Delia Cosmetics związane z rozszerzeniem oferty w tym dynamicznie rosnącym segmencie. Przejęcie pozwala firmie na uzupełnienie swojego portfolio o innowacyjne i doceniane przez konsumentów produkty oraz na poszerzenie zasięgu dystrybucji marki MASVERI na rynkach zagranicznych.Korzyści z inwestycji
Przejęcie marki MASVERI przez Delia Cosmetics niesie ze sobą liczne korzyści dla obu stron. Dla Delia Cosmetics stanowi to szansę na umocnienie swojej pozycji w segmencie kosmetyków męskich, który dynamicznie się rozwija. Marka MASVERI, ciesząca się zaufaniem konsumentów, uzupełni portfolio Delia Cosmetics o produkty, które doskonale wpisują się w oczekiwania współczesnych mężczyzn. Dla MASVERI przejęcie oznacza możliwość korzystania z zasobów i doświadczenia Delia Cosmetics w zakresie badań, produkcji oraz globalnej dystrybucji przy zachowaniu tożsamości brandu MASVERI. Klienci obu firm skorzystają na tym połączeniu poprzez dostęp do jeszcze szerszej oferty wysokiej jakości kosmetyków, rozwijanych we współpracy z jej założycielami i ekspertami z branży kosmetycznej.Komentarze Zarządu Delia Cosmetics
Jestem dumny, że dołączyliśmy Masveri do naszej firmy. To marka z ogromnym potencjałem, której my - jako inwestor branżowy, umożliwimy skalowanie w wielu wymiarach: zapewniając drastycznie większe moce produkcyjne, poszerzenie portfela produktów dzięki szerokiemu zapleczu B+R, wreszcie dając natychmiastowy dostęp do ponad 60 rynków zagranicznych, na które eksportujemy nasze produkty. Najbardziej cieszy mnie, że fantastyczny zespół Masveri dołączy do naszego teamu, bo najcenniejszym kapitałem naszej firmy są ludzie. Transakcja jeszcze bardziej powiększy wzrosty, które notujemy zarówno w kraju jak i za granicą. Nasza strategia oprócz ciągłych organicznych inwestycji, które znacząco zwiększyliśmy, zakłada aktywne uczestniczenie w procesie integracji najlepszych podmiotów z branży - zarówno poziomej, jak i pionowej - komentuje najnowszą inwestycję Karol Szmich, Prezes Zarządu Delia Cosmetics Sp. z o.o. oraz Masveri Sp. z o. o. Marcin Polak,
Dyrektor Zarządzający Delia Cosmetics, dodaje
Dostrzegamy ogromny potencjał w segmencie kosmetyków męskich, a przykład sukcesu marki Masveri i jej ugruntowana pozycja w największej sieci sprzedaży Rossmann pokazuje, że na rynku zdominowanym przez międzynarodowe koncerny wciąż jest miejsce na nowe i odważne projekty. Z produktów Masveri korzystałem już wcześniej jako stały klient i ich fan - jeszcze na długo przed poznaniem jej założycieli i transakcją. Wcale nie dziwi mnie jej stały wzrost – mężczyźni wracają po Masveri do Rossmanna cyklicznie, ponieważ produkty są rewelacyjne i bronią się same.