23 październik 2019

Kolejna edycja programu „Czysta Ziemia”- P&G edukuje ekologicznie

Procter & Gamble, lider branży FMCG na świecie, rozpoczął w Polsce drugą odsłonę programu „Czysta Ziemia”. Jest to wieloletnia inicjatywa stanowiąca element strategii zrównoważonego rozwoju koncernu. W realizację projektu, który edukuje uczniów szkół podstawowych w zakresie segregacji odpadów, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz dbania o środowisko naturalne, zaangażowani są wolontariusze firmy oraz Fundacja Nasza Ziemia.
REKLAMA
Druga edycja programu „Czysta Ziemia” realizowana jest w Łodzi, gdzie zlokalizowana jest jedna z polskich fabryk koncernu, produkującą maszynki do golenia i ostrza marki Gillette. W programie bierze udział 12 łódzkich szkół. Uczniowie klas 7 i 8 biorą udział w zajęciach edukacyjnych, podczas których dowiadują się jak ograniczać ilość odpadów, jak je segregować aby ze śmieci stawały się surowcami, oraz poznają zasady, dzięki którym proces ten będzie najefektywniejszy. Do akcji włączają się również wolontariusze firmy, którzy przeprowadzili lekcje w kilkunastu szkołach.

Śmieci w naszym otoczeniu są jak plamy. Chcemy, aby zniknęły, a środowisko wokół nas było nie tylko czyste, ale także zdrowe i bezpieczne. Dlatego pomagamy młodym osobom zrozumieć, jak ograniczyć ilość produkowanych na co dzień śmieci, ale także jak sprawić, by to, co dzisiaj może trafić jedynie na wysypisko, mogło stać się surowcem, ograniczając w ten sposób zasobów naturalnych. Kształtowanie proekologicznej postawy wśród młodych i uwrażliwianie ich na kwestie czystości środowiska to główny cel stojący za inicjatywą „Czysta Ziemia”. Wierzymy, że młodzież zda sobie sprawę z tego jak ważne jest dbanie o środowisko i zrozumie, że my wszyscy jesteśmy za nie odpowiedzialni  – mówi Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej.

W ramach akcji P&G zapewnia zarówno materiały edukacyjne, jak i sprzęt niezbędny do porządkowania terenów w najbliższym sąsiedztwie szkół. Łódzkie szkoły biorące udział w inicjatywnie, otrzymają od firmy rękawice, worki, chwytaki oraz koszulki, które pozwolą dzieciom w bezpieczny i czysty sposób zaangażować się w sprzątanie okolic swoich szkół.

Fundacja Nasza Ziemia od 25 lat działa dla środowiska. Sprzątamy Polskę, likwidujemy dzikie wysypiska, organizujemy, edukujemy, inspirujemy.  Ale nie udałoby się nic zrobić bez wsparcia, jakie na co dzień otrzymujemy od uczniów, nauczycieli, przedsiębiorstw, samorządów, mediów. Bardzo cieszymy się ze współpracy przy ekologicznym programie „Czysta Ziemia” Procter&Gamble, bo to pokazuje, jak działania dla środowiska potrafią jednoczyć ludzi i organizacje.  Ekologiczna świadomość Polaków zmienia się, jednak przed nami jeszcze dużo pracy. Musimy rozmawiać, zachęcać i angażować w nasze działania coraz więcej młodych ludzi by pokazać im, że dla dobra czystej ziemi trzeba pokochać swój najmniejszy kawałek ziemi, tak po prostu, na co dzień – komentuje Mira Stanisławska-Meysztowicz, Założycielka Fundacji i Inicjatorka Akcji.

Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów, a także wpiera konsumentów w zrównoważonej konsumpcji. W 2018 roku,  koncern ogłosił swoja kolejną Strategię Zrównoważonego Rozwoju Ambicja 2030, która uwzględnia cele i planowane działania zarówno w obrębie marek, łańcucha dostaw, jak również tych skierowanych do pracowników i społeczeństwa, które firma chce osiągnąć w ciągu najbliższych 11 lat. Jednym z głównych założeń ogłoszonej strategii zrównoważonego rozwoju P&G jest dążenie do rozwiązań opartych na zasadach gospodarki obiegu zamkniętego. Szczególny nacisk firma kładzie na przetwarzanie odpadów plastikowych. W ramach tego zobowiązania, do produkcji opakowań produktów P&G w coraz większym stopniu wykorzystuje tworzywo sztuczne pochodzące z recyklingu, czyli tzw. PCR (Post Consumer Recycled), aż 86% opakowań produktów firmy już teraz można poddać dalszemu przetwarzaniu. Plan firmy zakłada, że do 2030 roku, że wszystkie opakowania produktów marek z portfolio P&G, będą nadawały się recyklingu.

W 2014 roku, Polska, jako drugi kraj na świecie mogła pochwalić się tym, że wszystkie zlokalizowane na jej terenie fabryki P&G osiągnęły status Zero Odpadów na Wysypiska, poddając 100% odpadów przemysłowych recyklingowi lub przetworzeniu na energię. W łódzkiej fabryce P&G, gdzie odbywa się produkcja maszynek Gillete, przetwarza się ich rączki na wieszaki do ubrań i doniczki. Około 2 000 ton odpadów z produkcji pieluszek Pampers, które powstają się na warszawskim Targówku, każdego roku zostaje poddane unikalnemu procesowi odzysku pochłaniacza wilgoci. W zakładach P&G w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim z procesów produkcji odzyskiwana jest także energia, którą wykorzystuje się ponownie do ogrzewania budynków.

Program Czysta Ziemia, będący elementem wszechstronnych działań firmy  na rzecz zrównoważonego rozwoju, będzie miał kolejne edycje. Zaangażowanie jak największej liczby szkół pozwoli przekazać wiedzę na temat odpowiedzialnego dbania o środowisko, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz segregacji odpadów.
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Łodzi

kiedy
2019-11-18 18:30
miejsce
Teatr Muzyczny, Łódź, ul. Północna...
wstęp biletowany
kiedy
2019-11-21 20:00
miejsce
Klub Wytwórnia, Łódź, ul. Łąkowa 29
wstęp biletowany
kiedy
2019-11-22 19:00
miejsce
Teatr DOM, Łódź, ul. Piotrkowska 243
wstęp biletowany
kiedy
2019-11-23 20:00
miejsce
Klub Wytwórnia, Łódź, ul. Łąkowa 29
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.