O Łodzi będzie głośno...
W ramach kampanii promującej Łódź pod hasłem „W Łodzi będzie głośno". przygotowano 250 billboardów w największych miastach Polski (m.in. Gdańsk, Kraków, Poznań, Warszawa) oraz 50 citylightów w Łodzi. Kampania trwać będzie cały miesiąc. Materiały wizualne zaprezentowano w koncertowym sercu Łodzi - Atlas Arenie.
- Każdy fan muzyki w Łodzi może na koncert wielkiej gwiazdy dojechać tramwajem. Dla wielu łodzian te koncerty to spełnienie muzycznych marzeń. - mówi prezydent Łodzi, Hanna Zdanowska. - Możemy być z tego dumni. Chcemy tą radością podzielić się z całą Polską i pokazać ze Łódź jest miastem w którym jest naprawdę głośno. Do którego warto przyjechać. Na koncert światowych gwiazd muzyki, ale nie tylko.
Celem kampanii jest zachęcenie Polaków do odwiedzenia Łodzi, uczestniczenie w koncertach znanych muzyków oraz innych wydarzeniach kulturalnych. Kierowana jest ona do mieszkańców największych miast Polski, w szczególności do osób zainteresowanych kulturą, muzyką, wydarzeniami rozrywkowymi.
Kolejnym elementem kampanii jest akcja „Rzuć się w Łódź", w ramach której przed najważniejszymi koncertami w Atlas Arenie hostessy oraz pracownicy Centrum Informacji Turystycznej będą udzielali informacji na temat pobytu w Łodzi oraz zachęcali do ponownej wizyty. Wszystkie działania trwać będą do końca 2013 r.
Graficzną kreację akcji realizuje łódzka agencja MOSQI.TO
- Tego typu kampanie, zawsze są dla agencji wyzwaniem, tu należało znaleźć wspólny mianownik, dla wszystkich wykonawców. Tym mianownikiem, jest dobre mocne brzmienie, a więc equalizer plus mocne hasło - mówi Magdalena Szmidt
z MOSQI.TO.
Jak tłumaczy Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą, to propozycja dla tych, którzy do Łodzi chcą wybrać się na kilka dni.
- Turystyka city break to turystyka krótko terminowa (2-5 dni), skierowana do osób, które nie mogą sobie pozwolić na długi urlop. Oparta jest ona na możliwości taniego podróżowania w krótkim czasie i weekendowego korzystania z atrakcji w innych miastach. Oferta typu city break Łodzi wykorzystuje trzy filary: turystykę kulturalną, zakupową oraz biznesową. Osoby przyjeżdżające na kilka dni do Łodzi skorzystać mogą nie tylko z bogatej oferty wydarzeń, ale także z dobrze rozwiniętej bazy noclegowej, gastronomicznej czy rozrywkowej - mówi B.Wojdak.
W okresie trwania kampanii odbędą się koncerty:
■ Eric Clapton - 7 czerwca 2013
■ Green Day - 18 czerwca 2013
■ TOTO - 25 czerwca 2013
■ Iron Maiden - 3 lipca 2013
■ Leonard Cohen - 19 lipca 2013
■ System of a Down - 13 sierpnia 2013
■ Depeche Mode - 24 lutego 2014
źródło: UM Łódź.