22 październik 2019

W Polsce 3/4 nowych samochodów osobowych i dostawczych kupują firmy

fot. infoWire.pl
Ponad 600 tys. nowych aut osobowych i samochodów dostawczych zostało kupionych w Polsce w 2018 r. To wynik rekordowy. W porównaniu do roku poprzedniego jest on wyższy aż o 9,8%. 74% wszystkich pojazdów nabyły firmy i to głównie one odpowiadają za osiągnięty wzrost. Ważną jego przyczyną były zmiany przepisów podatkowych dotyczących leasingu, nabycia i używania samochodów osobowych w firmach – przedsiębiorstwa chciały powiększyć swoje floty jeszcze przed wprowadzeniem nowych, mniej korzystnych zasad.
REKLAMA
Coraz większe floty

W najbliższej przyszłości liczba samochodów w polskich firmach prawdopodobnie będzie zwiększać się dalej. Jak wynika z najnowszego raportu „Barometr Flotowy”, 21% polskich fleet managerów planuje w ciągu kolejnych trzech lat rozbudowę swojej floty. O zakupie aut myślą najczęściej przedsiębiorstwa bardzo duże (od 500 do 1000 pracowników) i duże (od 100 do 500).

Ograniczony rozwój napędów alternatywnych

Na ten moment 19% polskich firm ma bądź zamierza kupić pojazdy elektryczne, hybrydowe lub hybrydowe plug-in. To mniej niż w roku poprzednim. Spośród wszystkich krajów objętych badaniem Arval Mobility Observatory Polska zajmuje pod tym względem przedostatnie miejsce, wyprzedza jedynie Czechy. Największe zainteresowanie napędami alternatywnymi wykazują fleet managerowie w Wielkiej Brytanii (61%), Holandii (58%) oraz Belgii (55%). Co wpływa na to, że stosunkowo niewiele naszych firm myśli o kupnie samochodów elektrycznych? Wydaje się, że przede wszystkim ich dość wysoka cena, a także niedostatecznie rozwinięta sieć punktów ładowania, zwłaszcza tzw. szybkich stacji ładowania.

Co z tym dieslem?

Warto zauważyć, że prawie 1/3 firm zakłada zmniejszenie w swoich flotach udziału aut z silnikiem Diesla. Z drugiej strony „niemal połowa firm zadeklarowała dalsze korzystanie, a nawet zwiększenie liczby diesli w swojej flocie […]. Widzimy też, że wśród klientów Arval są grupy, dla których samochody z silnikami wysokoprężnymi nadal pozostają dobrym wyborem” – zauważa Paweł Racis, dyrektor handlowy w Arval Service Lease Polska.

Różne metody finansowania

Jeśli chodzi o finansowanie floty, polscy przedsiębiorcy najczęściej kupują pojazdy za gotówkę (46%). Na drugim miejscu znajduje się leasing finansowy (40%), a na trzecim – leasing operacyjny (10%). Stosunkowo niewielkim zainteresowaniem cieszy się kredyt samochodowy (3%). Zwraca uwagę wzrastająca popularność leasingu operacyjnego. Jego udział w finansowaniu floty w najbliższych trzech latach zamierza zwiększyć 29% naszych firm.

Carsharing, ridesharing i narzędzia telematyczne

Raport pokazuje również, że polskie firmy coraz bardziej przekonują się do mobilności alternatywnej. Mowa głównie o carsharingu (współdzielenie pojazdów), a także ridesharingu (wspólne przejazdy), którego wprowadzenie w ciągu kolejnych trzech lat planuje blisko połowa przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 100 pracowników. Innym trendem jest stosowanie narzędzi telematycznych, które pomagają ograniczyć koszty utrzymania floty i zwiększają bezpieczeństwo kierowców. W swoich pojazdach narzędzi tych używa już 27% polskich firm.
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Łodzi

kiedy
2019-11-21 20:00
miejsce
Klub Wytwórnia, Łódź, ul. Łąkowa 29
wstęp biletowany
kiedy
2019-11-22 19:00
miejsce
Teatr DOM, Łódź, ul. Piotrkowska 243
wstęp biletowany
kiedy
2019-11-23 20:00
miejsce
Klub Wytwórnia, Łódź, ul. Łąkowa 29
wstęp biletowany
kiedy
2019-11-24 18:00
miejsce
Teatr DOM, Łódź, ul. Piotrkowska 243
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.