Bieg Charytatywny Rak. To się leczy – prawdziwy piknik dla zdrowia
Zdrową, sportową rywalizację oraz wiele atrakcji dla wszystkich odwiedzających stadion MOSIR 22 czerwca proponują organizatorzy kampanii „Rak. To się leczy!” oraz współorganizatorzy biegu: MOSIR Łódź oraz ING Życie. Już od godz. 10:00 w stworzonym na terenie MOSIR-u Miasteczku Zdrowia będzie można skorzystać z bezpłatnych badań i konsultacji, m.in. z mammografii, porad dotyczących samobadania piersi i doboru biustonoszy, zajęć jogi, konsultacji onkologicznych, podologicznych, dietetycznych czy dermatologicznych, a nawet konsultacji psychoonkologicznych.
Dzięki wsparciu Centrum Szkoleń Medycznych w Łodzi będzie można wziąć udział w pokazach udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Na liczne atrakcje, w tym zabawy na dmuchańcach, malowanie buzi, zajęcia plastyczne mogą liczyć rodzice z dziećmi.
Muzyczną gwiazdą wydarzenia będzie zespół Enclose, w którym wokalistą jest Juan Carlos Cano, zwycięzca ostatniej edycji programu The Voice of Poland. Pochodzący z Meksyku wokalista da prawie godzinny koncert, wspierając tym samym kampanię „Rak. To się leczy!” i umilając biegaczom oczekiwanie na wyniki rywalizacji. Wcześniej jednak muzycznie rozgrzeje ich na starcie Grupa Capoeira Łódź, której uczestnicy i instruktorzy postanowili w ten sposób dać swoje poparcie dla walki z rakiem. Na scenie pojawią się również tancerze ze StudiaTańca4u, którzy zachęcą do aktywności fizycznej demonstrując podstawowe kroki popularnych tańców. Bo przecież taniec to
również bardzo przyjemny sposób na dobre samopoczucie i kondycję.
Ambasadorzy biegu
Bieg będzie okazją do spotkania niezwykłych osób, które zostały ambasadorami sportowej rywalizacji i kampanii „Rak. To się leczy!”: Tomasz Osmulski (sprinter) i Piotr Pustelnik (polski alpinista i himalaista).
- Sport to antidotum na wszelkie dolegliwości. A bieg jest najstarszą i najlepszą, a jednocześnie najprostszą formą aktywności. To super zajęcie dla każdego – mówi Piotr Pustelnik. – Zachęcam do udziału w łódzkim biegu „Rak. To się leczy!” i wspieram tę inicjatywę, bo wiem z doświadczenia, że pokonywanie własnych słabości jest najlepszą drogą do szczęścia – dodaje polski alpinista.
Łodzianie z otwartym sercem
Do Biegu Charytatywnego „Rak. To się leczy!” przyłączyło się już wiele łódzkich organizacji i firm, a patronat nad imprezą objęła Prezydent Łodzi, pani Hanna Zdanowska.
- Atrakcyjność imprezy to w ogromnej mierze zasługa firm i instytucji, które chcą podzielić się swoją wiedzą o profilaktyce oraz zachęcić łodzian do poświęcenia chwili swojemu zdrowiu – mówi Alicja Zakrzewska, Rzecznik Prasowy kampanii „Rak. To się leczy!”.Wśród Partnerów biegu znalazła się m.in. Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Fundacja Kocham Życie, Pracownia Psychologiczna „Żagle”, Centrum Szkoleń Medycznych w Łodzi, Grupa Capoeira z Łodzi, Synevo, Verasport.pl, zajmująca się szkoleniami z brafittingu Dobra Kreacja oraz producent bielizny marki Change, sklep sportowy Trucht, Studio Tańca 4U- Szkoła Tańca dla Ciebie, Zarząd Zieleni Miejskiej, marka Brubeck, Centrum Podologiczne Na Zdrowiu, Genactiv Trade, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie.
Dzięki nim m.in. uczestnicy biegu będą mogli wygrać dodatkowe, nagrody zarówno za udział w biegu, jak i w konkursach odbywających się na scenie głównej, m.in. bilety do ZOO, bony zakupowe i zabiegowe, lekcje tańca i zestawy kosmetyków i kremów.
Nie chodzi o wynik
Organizatorzy biegu zapraszają do udziału nie tylko pasjonatów biegania, ale również całe rodziny, bowiem – co podkreślają – nie wynik jest najważniejszy. - Trasę 5 km można pokonać nawet marszobiegiem czy dynamicznym spacerem, a każdy, kto ją pokona, otrzyma pamiątkowy medal - zachęca
Impreza ma charakter charytatywny, a wpisowe w wysokości 35 zł zostanie przekazane na organizację jeszcze większej ilości bezpłatnych badań i konsultacji medycznych organizowanych w ramach akcji „Rak. To się leczy!” wraz z Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych. Zapisy na stronie: www.rak.tosieleczy.pl
- Liczymy na to, że po udziale w imprezie uczestnikom pozostaną nie tylko pamiątkowa koszulka i medal, ale również świadomość prostych kroków w walce z rakiem, które są mottem tegorocznej kampanii „Rak. To się leczy!”, czyli: nie pal, bądź aktywny fizycznie, unikaj otyłości, chroń skórę przed opalaniem i badaj się!- dodaje Marta Pokutycka-Mądrala, Rzecznik Prasowy ING Życie, współorganizatora biegu i Partnera Strategicznego kampanii „Rak. To się leczy!”